Multi Care Systems - Listen to life

De leverancier voor hoorhulpmiddelen

Albert Schweitzer ziekenhuis biedt slechthorende patienten luisterhulp aan

Beter horen wat de dokter zegt dankzij de ‘luisterhulp’

Patiënten die slechthorend zijn kunnen vanaf nu op vijf poliklinieken in het Albert Schweitzer ziekenhuis gebruik maken van een ‘luisterhulp’. Dat is een handzaam geluidversterkend apparaatje met daaraan gekoppeld een hoofdtelefoon. Een slechthorende patiënt kan de luisterhulp zelf vasthouden en richten op de arts of andere zorgverlener, om hem of haar beter te verstaan. Het volume is regelbaar.

Nederland telt 1,5 miljoen mensen die in meer of mindere mate een probleem hebben met horen. Lang niet allemaal hebben zij een gehoorapparaat. Omdat het bij informatie over ziekte en gezondheid extra belangrijk is om goed te horen wat er gezegd wordt, houdt het ziekenhuis een proef van een halfjaar met deze dienstverlening.

Patient richt luisterhulp op KNO-arts Friebel en kan zo het gesprek beter verstaan

Schenking
De in totaal vijftien luisterhulpen zijn geschonken door het Vriendenfonds van het Albert Schweitzer ziekenhuis, de stichting die zich richt op het verhogen van patiëntcomfort. Bij gebleken succes zal het aantal apparaatjes worden uitgebreid en gaan andere afdelingen ook meedoen.

Aanbieden
De specialismen die aan de proef deelnemen zijn Keel-, Neus- en Oorheelkunde, Geriatrie, Spoedeisende Hulp, Longziekten en Interne geneeskunde/Hematologie. Patiënten kunnen zelf vragen om de luisterhulp, maar medewerkers zullen het hulpmiddel ook actief aanbieden wanneer ze merken dat de patiënt niet zo goed kan horen.

Bron: website Albert Schweitzer Ziekenhuis

VACATURE: Medewerker Back-Office gezocht!

Multi Care Systems is al jarenlang dé specialist in het leveren van hooroplossingen. Wij zetten ons volledig in om mensen met gehoorverlies actief en veilig in het leven en de maatschappij te laten staan. Wil jij het verschil maken voor een slechthorende in de dagelijkse bezigheden? Dit kan! Er is namelijk een plek vrij gekomen op de backoffice en daarvoor zijn we op zoek naar een:

Medewerker Back-Office 40 uur per week (m/v)

Lees verder

Gehoorverlies en feestdagen – 9 tips

gehoorverlies en feestdagen

Het is december en de feestdagen komen er weer aan. Een leuke tijd, met feestelijke maaltijden en veel gezelligheid met familie en vrienden. Aan de andere kant worden deze dagen ook vaak als druk, stressvol en vermoeiend ervaren. Voor iemand die te maken heeft met slechthorendheid, is het een extra uitdaging om te kunnen genieten van deze dagen. Wij delen in dit artikel graag 9 tips voor gezellige en ontspannen feestdagen! 

Lees verder

Nieuwe accountmanager Peter van Polen bij MCS

Welkom Peter van Polen!

Wij zijn heel erg blij met de komst van onze nieuwe accountmanager Peter van Polen. Peter heeft een passie voor zorg en is recent toegetreden tot het team van MCS. 

Vanuit zijn ervaring als accountmanager in verschillende branches, maar ook in ziekenhuizen en zorginstellingen heeft hij zich ontwikkeld tot een zeer betrokken, hulpvaardige en oplossingsgerichte gesprekspartner.

Lees verder

NOIZEZZ en laboratorium FORMAAT bundelen krachten

formaatNOIZEZZ en laboratorium FORMAAT zijn geïntegreerd. Eshuis Holding benaderde FORMAAT vanuit de ambitie om met NOIZEZZ door te groeien naar een uitstekend georganiseerd en geoutilleerd laboratorium met Nederlands vakmanschap. FORMAAT zag de aansluiting en toegevoegde waarde. Beide laboratoria brengen met hun teams jarenlange expertise en ervaring in. NOIZEZZ op het gebied van gehoorbescherming, FORMAAT op het gebied van oorstukjes. Directeuren Petra Spigt en Haske Eshuis: “Met deze bundeling van vakkennis, ervaring en de handwerkkunde van onze oor-technieker in beide disciplines, bieden we de markt een kwalitatief uitzonderlijk hoog dienstverleningsniveau. Nationaal en internationaal.”   Lees verder

Meneer van Es over zijn solo apparatuur

tekstballon meneer esInterview met een ervaringsdeskundige

Welke solo-apparatuur gebruikt u?

Ik gebruik de Bellman Domino Pro, met een neklus. Ik heb voor dit merk gekozen met name om het gebruiksgemak en de vormgeving. De mogelijkheid om de toon in te stellen van de microfoon helpt mij enorm. Ik heb vaak moeten zeggen “ik hoor je wel, maar ik versta je niet.” Dat is nu voorbij.

Lees verder

MCS ondersteunt vrijwilligerswerk in Lombok

12249604_322854491218603_6203221162292735983_nMCS mede ondersteuner vrijwilligerswerk KNO/Audiologie-team Maastricht UMC+ in Lombok

Een team vrijwilligers van de afdeling KNO/ Audiologie van het Maastricht UMC+ verricht met veel inzet prachtig werk op scholen in Lombok. Afgelopen oktober draaiden ze lokale poli’s, voor oor- en gehoorcontroles en directe behandelingen.  Lees verder

Nieuwe accountmanager Saikit Yeung bij MCS

saikitWelkom Saikit Yeung!

Wij zijn heel erg blij met de komst van onze nieuwe accountmanager Saikit Yeung. Saikit is audioloog, heeft een passie voor mensen en horen en is sinds 1 april toegetreden tot het team van MCS. Lees verder